06 април, 2009

Да се завърнеш в родния край...

Да се завърнеш в родния край... Да усетиш мириса на въздуха...

Нещо вътре в теб отново проговаря, отваря се вратата на временно забравените спомени и всичко излиза пред лицето ти, все едно си се върнал в миналото за един миг...

Златна Добруджа- житницата на България- там израстнах сред жита и слънчогледови ниви, в равнина, сред снежни виелици, вблизост до море, прохлаждащото през летните жеги...

На 23.03 поех едно пътуване към моя роден град.Като всеки човек и аз се вълнувах много, докато настъпи желания момент. С влакчето пуф-паф и след 6 часа бях на родна земя.Чувството е неописуемо.Въздишка-една, две и отново по утъпканите пътеки...

Родена съм в гр.Добрич и всяко лято от както се помня бяхме на вилата ни на 10км от града.Селото се казва Попгригорово и е на 274 м надморска височина.


Денят беше слънчев и приказен.В нашата градинка бяха останали последните кокичета и минзухарчета за тази година и аз реших да ги увековеча.



Дръвчетат бяха напъпили,а сигурно са и цъфнали вече.Пролетта дойде и докосна със своята вълшебна пръчица всичко.

Иглика


Направих няколко снимки на селото и на къщите около нас и реших да ги споделя с вас.

В ляво се вижда част от нашата вила.



Това е лозето на татко.Какво хубавоо вино прави от него?

:-)

Облаците бяха много красиви.







Навсякъде дебнеше миналото или останките от него.Повечето къщи се поддържат и имат долу горе спретнат вид, но срещат и изоствени дворове.



Залязвайки Слънцето изпрати последните два лъча, за да озари къщата, сякаш искаше да каже нещо повече или да загатне какво предстои да се случи.Може би тези два лъча ще озарят едно българско семейство с топлина, топлината на дома, топлото огнище и милата майчина прегръдка, и надеждата, че на следващия ден ще бъдем малко по-добри и ще вярваме повече в доброто.

2 коментара:

Unknown каза...

Радвам се, че сте увековечили по някакъв начин селото. Аз изкарвам по 2 месеца обикновено там.

Стоянчо , Васил и Таня каза...

Здравейте,може би Ви познавам?Аз съм израстнала там.